[O1] Jak spowodować by sprzegło "lżej chodziło;)"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adrian1986
    Classic
    • 2013
    • 7

    [O1] Jak spowodować by sprzegło "lżej chodziło;)"

    eaglemirek, a do Cro to piszesz, że jeździsz spokojnie, bez napinki :wink:
  • krzysiek33
    Classic
    • 2011
    • 30

    #2
    [O1] Jak spowodować by sprzegło "lżej chodziło"

    Jeżdżę zarobkowo po mieście, przejeżdżam miesięcznie ok 5kkm. Auto to poczciwa jedynka 90km tdi. Kiedy w roku "robi się" 20kkm w różnych warunkach trasa/miasto pół na pół ,wtedy nie ma kłopotu, ale robiąc potężne przebiegi po mieście robi się kłopot...zdrowotny! Kolano zaczęło się odzywać. Auto pomimo przebiegu 550 000 utrzymuję w nienagannym stanie mechanicznym- dla własnego dobra. Jeździłem jedynkami z tym samym motorem i z mniejszym przebiegiem i pedał sprzęgła pracował z takim samym oporem, nie ma więc mowy o awarii lub czymś takim. Wiem, wiem -automat by się przydał, ale nie w tym rzecz...

    Meritum. Czy jest jakiś sposób na zmniejszenie oporu pedału sprzęgła, może jakaś inna pompa,albo jeszcze coś innego...(siłownia nie wchodzi w grę, jeżdżę sporo na rowerze)?????
    Thx za zainteresowanie
    Ps
    Jeśli dział nie ten, to przepraszam i proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego.

    Komentarz

    • karo
      Drive
      • 2009
      • 77

      #3
      krzysiek33, wydaje mi się, że jest taki temat o jednomasie i po przejściu z dwumasy zauważalna jest zmiana siły oporu. rozejrzyj się...

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        No chyba, że krzysiek33, ma już JM w swoim AGR ? :diabelski_usmiech
        Ale fakt potwierdzam - po zmianie sprzęgło zaczęło mieć opór porównywalny do pedału gazu prawie
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • krzysiek33
          Classic
          • 2011
          • 30

          #5
          Nie, nie mam jednomasy u siebie i szczerze to im więcej czytam o przejściu na jednomas tym mniej wiem na ten temat... Obawiam się o skrzynię, ale jak to naprawdę jest to pojęcia nie mam. Mniej bym miał dylematów, gdyby przebieg był mniejszy i podzespoły mniej zużyte(choć nie czuć tego). Miał ktoś przykre doświadczenia po przejściu na jm i jakiego rodzaju były? Jak przejść na jm to brać od G60,vr6,czy np jm valeo(lub inna firma) dedykowany. Czym wreszcie różniła się skrzynia z motoru z1 czy 1z(nie pamiętam)90km, czy była przystosowana do jm bo tam jm fabrycznie, czy jest inna niż w agr( w agr też były jm, więc czy skrzynia była inna przed przejściem koncernu na dwumasy)?
          Widzicie Koledzy, że tak mało znów nie wiem, ale mam sporo wątpliwości, które chciałbym żebyście mi rozwiali, a nawiasem mówiąc jeździłem dziś automatem i wg mnie skrzynia "trzyma" obroty zbyt wysoko mimo spokojnego obchodzenia się z pedałem gazu i chyba większe zużycie paliwa jest bardziej tym spowodowane niż jakimiś wyższymi oporami.
          Takie moje przemyślenia, czy mógłby się ktoś z nimi rozprawić punkt po punkcie

          [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 17:54 ]
          No i nie ma mocnych, żeby odpowiedzieć?

          [ Dodano: Nie 29 Lip, 12 22:36 ]
          ?????

          [ Dodano: Nie 29 Lip, 12 22:36 ]
          ?????

          [ Dodano: Wto 18 Gru, 12 09:53 ]
          Up!

          Komentarz

          Pracuję...